Slik har Inopa lykkes med B2B netthandel

 

Inopa importerer og selger kvalitets gourmetprodukter til dagligvarebutikker, nettbutikker, restauranter og hoteller . De har bakgrunn fra kjøkken- og restaurantbransjen og vet hva kvalitet betyr for at et måltid skal bli fullkomment – derfor bruker de mye tid og energi på å finne spennende produkter fra de beste produsentene. 

Inopa importerer oliven og olivenolje fra Tyrkia, håndlaget shortbread fra Skottland, pasta, og balsamico fra Italia og spennende håndkokte chips fra England I tillegg en masse andre spennende varer.

Inopa så at flere begynte å etterspørre en nettbutikkløsning for å kunne bestille raskt og enkelt og trengte et system som var brukervennlig og som kunne håndtere personlig tilpasning til den enkelte bedriftskunde. De så det var en endring i hvordan innkjøperne tenkte og ønsket å henge med på denne utviklingen.

Derfor har det vært essensielt for Inopa med Storeshop som leverandør for å tilby det kunden ønsket. 

Med Storeshop har Inopa oppnådd å kunne satse digitalt og det er en del fordeler med det. 

Med Storeshop mottok Inopa større ordre fra eksisterende bedriftskunder og de så at nye kunder også likte systemet. Dette førte til at Inopa fikk mersalg på nye produkter og produkter kunden ikke hadde sett før.

Med Storeshop kan bedriftskundene lett bestille gjennom nettbutikken noe som var mindre oversiktlig før med kataloger og excel prislister. Med Storeshop fikk Inopa et sofistikert system ut mot kunden som var enkelt og lett og bruke. Dette har vært grunnen til økt salg for Inopa.

Inopa syns det var tidkrevende om vi skulle sette i gang et prosjekt med skreddersydd løsning og ønsket derfor en standardløsning som kunne tilpasses.

Inopa har også integrert Storeshop mot regnskapssystemet. Dette gjør at uansett hvor de oppdaterer informasjon så vil alltid priser, kunder og produkter være synkronisert med Storeshop. Dette fører til at de sparer mye tid og kan bruke mer tid på å finne nye spennende produkter eller kundekontakt.