Kundecase: Hvordan øke omsetningen på kort tid!

Grossisten Inopa er kjent for å importere og selge gourmetprodukter som oliven, shortbread og balsamico til dagligvarer, nettbutikker, restauranter og hoteller. Fami-liebedriften ble startet i 2013 med et ønske om å gi oss nordmenn en smak av det gode liv. I 2019 tok Inopa et stort skritt da de endelig tok i bruk en nettbutikkløsning for B2B-markedet. Dette førte til en stør økning i deres omsetning.

Økt etterspørsel etter nettbutikk for B2B-kunder

Eier av Inopa, Ali Uslu, forteller at tanken om å starte en nettbutikk for bedrifts-markedet først ble en realitet når eksisterende bedriftskunder etterspurte en nettbu-tikkløsning. Den økende forespørselen fikk bedriften til å satse.

  • Kundene våre spurte etter en nettbutikkløsning hvor de kunne bestille enkelt og raskt, få med seg nyheter og sesongvarer, og informasjon om produktene, forteller Ali.

Daglig leder, Per Brekko, skyter inn at dette var de viktigste grunnene til at de valgte å gå for en egen nettbutikk, men at de også så at dette var veien å gå for å fremstå som en seriøs og up-to-date-leverandør.

Storeshop førte til en betydelig økning i omsetning

Å sette opp en skreddersydd løsning for salg av produkter på nett er både tidkrevendeog kostbart. Derfor var Inopa på utkikk etter en leverandør med enkle standardløs-ninger som kunne tilpasses. Det var her vi i Storeshop kom inn.

  • Lav inngangsbillett og en fleksibilitet som overbeviste oss om at sluttproduktet ville bli bra var grunnen til at vi valgte Storeshop, sier daglig leder.

I tillegg til gode priser og fleksible løsninger var det lokkende med en enkel bestill-ingsportal, fortsetter Ali.

  • Med Storeshop kan bedriftskundene våre lett bestille gjennom nettbutikken vår. Tidligere var det ikke oversiktlig og lett med kataloger og prislister på Excel-ark.

Videre bekrefter de at Storeshops enkle bestillingssystem ga Inopa større bestillinger fra eksisterende kunder og mersalg på nye produkter, men også på produkter som kundene ikke hadde oppdaget før. Dette ga en betydelig økning i omsetning på kort tid.

Tidsbesparende og kostnadseffektivt

Med Storeshop opplever Inopa at de sparer både tid og penger. Bedriften har integrertregnskapssystemet sitt mot nettbutikken og kan enkelt oppdatere priser, kunder og produkter slik at det synkroniseres med Storeshop.

  • Dette gir oss tid til å finne flere spennende produkter og mer tid til våre kunder, avs-lutter Ali fornøyd.