Innvendinger

Visma Maumut

Visma Mamut kan ikke integreres mot ettersom det utfases og ingen aktører støtter integrasjon mot disse. Du har fortsatt mulighet til å begynne å bruke Storeshop.


For dyrt

B2B nettbutikk starter på 1590,-, dersom du vil ha lavere pris kan du ha åpen nettbutikk med Klarna Checkout. Du vil kun betale 990,- + transaksjonskostnader.

Ikke nok design / Vil ha skreddersydd

Vi har design som passer for de fleste, men vi har mulighet til å skreddersy dersom du har lyst til at designerne skal bruke tid på det. Vi ser derimot at det er lurt å bruke standard designene, også har du alltids mulighet til å bytte i etterkant

Vente til jul/sommer/2 måneder/slutten av året

Vi trenger ikke starte med å legge opp nettbutikk nå, men ønsker og i hvert fall ha vist deg mulighetene med en sånn løsning.

Vi mister muligheten til å merselge når kundene ikke tar kontakt med oss» –

Jeg skjønner at du opplever å miste litt «kontrollen» over dialogen med kundene, men faktum er at vi ser at kundene våre øker omsetningen sin, fordi mersalget hos de eksisterende kundene øker med 5-10 %. Ikke bare øker du omsetningen hos eksisterende kunder, men du vil få automatisert større deler av prosessen som gir deg mer tid til å håndtere nye kunder og de kundene som trenger det.

Storeshop ble startet i 2020, jeg er litt bekymret for at vi starter noe med dere, og så eksisterer dere plutselig ikke mer

Det stemmer at selskapet ble stiftet i 2020. Når det er sagt har løsningen eksistert i 2,5 år, og vår første grossist som ble kunde kom med for over 2 år siden – og vi har pilotert løsningen på flere grossister de siste årene før vi gikk til markedet i stor skala med vår b2b nettbutikk-løsning. Nå har vi stor etterspørsel på løsningen vår, og flere og flere grossister henger seg på. Siste bekreftelse har vi fått gjennom støttet fra Innovasjon Norge, som har sett verdien i det vi leverer. Storeshop har definitivt kommet for å bli, det trenger du ikke bekymre deg for. 

 

Konkurrenter

Vi har shopify hva er forskjellen fra dere?

  • Storeshop er spesialisert på B2B. 
  • Storeshop har flere kunder som bruker Shopify B2C, men som bruker Storeshop B2B. 
  • En av grunnene er at Storeshop ikke tar prosenter av salget i gebyrer. 
  • Shopify tar 0,5-1 prosenter av salget. 
  • Storeshop har bedre tilpasset integrasjon for B2B med tanke på at de som selger til bedrifter ønsker å sende ut faktura. 
  • Vi har flere som har byttet fra Shopify til Storeshop pga. Dette. 
  • Hvis du ønsker å kombinere flere apper fra shopify må du gjøre deg klar for å kode ettersom appene ofte ikke er kompatible med hverandre. Dette er spesielt problem hvis du har forskjellige priser til forskjellige kunder. Storeshop er tilpasset større ordre så det er enkelt med gjenkjøp og mange antall varer. Dette vil ikke være synkronisert med Shopify.

“Importerer integrasjonen produkter til nettbutikken i Shopify? Nei, lageret ditt hos Fiken og hva som ligger i nettbutikken din er separat.Det integrasjonen gjør er å overføre alt du trenger for å føre regnskapet, slik at det blir minst mulig manuelt arbeid på deg.”

Dette vil si at dersom du skal sende ut faktura til bedrift fra Fiken vil ikke varelager synkronisere seg. Hun må oppdatere varelageret i nettbutikken hver gang hun får en B2B ordre. Hvis en kunde bestiller 20 forskjellige varer, må hun oppdatere alle varene manuelt med ny ordrestatus. 

 

Vi har Mystore hva er forskjellen fra dere?

  • Storeshop er spesialisert på B2B. 
  • Storeshop er tilpasset større ordre så det er enkelt med gjenkjøp og mange antall varer handlekurv. 
  • Ordre i mystore på 100 varer og oppover tar lang tid å gjennomføre siden det er lite tilpasset B2B. Vi har flere som har byttet fra Mystore til Storeshop pga. Dette. 
  • Storeshop har bedre tilpasset integrasjon for B2B med tanke på at de som selger til bedrifter ønsker å sende ut faktura og holde lagerstatus korrekt uansett om kunder handler i nettbutikken eller over telefon og mail. Dette vil ikke være synkronisert med Mystore.

“Importerer integrasjonen produkter til nettbutikken i Mystore? Nei, lageret ditt hos Fiken og hva som ligger i nettbutikken din er separat.Det integrasjonen gjør er å overføre alt du trenger for å føre regnskapet, slik at det blir minst mulig manuelt arbeid på deg.”

Dette vil si at dersom du skal sende ut faktura til bedrift fra Fiken vil ikke varelager synkronisere seg. Hun må oppdatere varelageret i nettbutikken hver gang hun får en B2B ordre. Hvis en kunde bestiller 20 forskjellige varer, må hun oppdatere alle varene manuelt med ny ordrestatus. 

 

Vi har 24nettbutikk hva er forskjellen fra dere?

  • Storeshop er spesialisert på B2B. 
  • Storeshop er tilpasset større ordre så det er enkelt med gjenkjøp og mange antall varer i handlekurv. 
  • Ordre i 24 nettbutikk på 100 varer og oppover tar lang tid å gjennomføre siden det er lite tilpasset B2B. 
  • Vi har flere som har byttet fra 24nettbutikk til Storeshop pga. Dette. 
  • Storeshop har bedre tilpasset integrasjon for B2B med tanke på at de som selger til bedrifter ønsker å sende ut faktura og holde lagerstatus korrekt uansett om kunder handler i nettbutikken eller over telefon og mail. Dette vil ikke være synkronisert med 24 nettbutikk.

“Importerer integrasjonen produkter til nettbutikken i 24 nettbutikk? Nei, lageret ditt hos Fiken og hva som ligger i nettbutikken din er separat.Det integrasjonen gjør er å overføre alt du trenger for å føre regnskapet, slik at det blir minst mulig manuelt arbeid på deg.”

Dette vil si at dersom du skal sende ut faktura til bedrift fra Fiken vil ikke varelager synkronisere seg. Hun må oppdatere varelageret i nettbutikken hver gang hun får en B2B ordre. Hvis en kunde bestiller 20 forskjellige varer, må hun oppdatere alle varene manuelt med ny ordrestatus. 

 

Vi ser på Visma Webshop / Uni Micro nettbutikk

  • Storeshop er spesialisert på B2B. 
  • Visma/ uni micro nettbutikk er ikke integrert mot andre økonomisystemer.
  • De ønsker å låse deg i deres univers og gjøre det vanskelig dersom du ønsker å bytte i fremtiden.
  • Storeshop er uavhengig og hjelper deg med overgang til nytt økonomisystem.

 

Egenutvikle løsning

Du burde kunne kode for at alt skal kunne fungere sammen. Dersom du ønsker det integrert eller en eller flere rabattmodeller til å fungere sammen trenger du gode kodeferdigheter.

Related Articles

Need Support?

Can't find the answer you're looking for?
Contact Support