Kom i gang med å spare penger med Storeshop Frakt

I denne artikkelen vil vi guide deg trinn for trinn med å bestille forsendelser, slik at du kan sikre at pakkene dine kommer frem til mottaker.

1. Gå til innloggingssiden

Åpne nettleseren din og gå til https://frakt.magnum.no/login.php . Her finner du brukernavn og passord som fylles ut og “Logg inn”-knapp nederst til venstre på siden. Fyll inn brukernavn og passord og trykk på “Logg inn”-knappen for å gå videre.

Er det første gang du skal logge inn?
Hvis det er første gang du skal logge inn kan du klikke på “Reset Password” . Fyll inn eposten du har oppgitt til oss tidligere. Du vil innen 20-30 sekunder få en epost for å gjenopprette passord. (Husk å sjekke spam-mappen i eposten)

2. Bestilling
Etter du har logget inn trykker du på Send pakker:



Det første trinnet i å bestille en forsendelse er å fylle ut kontaktinformasjonen til privatpersonen eller bedriften du skal gjøre en forsendelse til. Det andre du må gjøre er å fylle ut detaljene om hva du trenger å sende. Dette inkluderer størrelsen, vekten og antallet av pakker du ønsker å sende. Å ha denne informasjonen klar vil hjelpe deg med å anslå fraktkostnader nøyaktig, velge riktig fraktmetode og gi den nødvendige informasjonen når du legger inn bestillingen. Et tips kan være å sjekke både kundetype B2B og B2C for å få den aller billigste frakten.

3. Sammenlign fraktalternativer
Fraktalternativer kan variere betydelig avhengig av destinasjon, vekt og størrelse på forsendelsen din. Det er viktig å sammenligne fraktalternativene fra for å finne det beste alternativet for dine behov og budsjett. Prøv å bytte mellom B2B og B2C for å se hva som er billigst. Ved pakker under 35kg som skal sendes, ser vi at kundetype B2C ofte er billigst.

4. Print etikett
Når du har valgt en fraktleverandør og sammenlignet priser, er det på tide å forberede forsendelsen din. Dette inkluderer å pakke varene dine forsvarlig for å beskytte dem under transporten. Bruk egnet emballasjemateriale, som bobleplast, fyllstoff eller skuminnlegg, for å beskytte varene dine og forhindre at de beveger seg inni esken. Lukk pakken godt med pakkebånd og fest eventuelle etiketter eller fraktdokumenter som kreves på pakken.

 

Ofte stilte spørsmål

Faktura og fakturagrunnlag
Storeshop fakturerer etterskuddsvis ukentlig. Dersom siste faktura ikke er betalt innen forfall kan det hende at kontoen din blir sperret. Husk derfor å betale innen forfallsdato.

For å finne fakturagrunnlag kan du gå til Rapporter øverst til høyre. Trykk på søke-ikonet og alle tidligere ordre vil komme opp med tilhørende priser.

Ordrehistorikk og sporing
Etter å ha lagt inn forsendelsen, vil du kunne spore pakken din og sjekke ordrehistorikk. For å se priser på tidligere ordre kan du gå til Rapporter øverst til høyre og deretter trykke søkeikonet. Der vil du få oversikt over alle de tidligere forsendelsene og pris per forsendelse. 

Dette lar deg også spore forsendelsens fremdrift fra henting til levering, noe som gir deg trygghet og muligheten til å overvåke pakkens oppholdssted i sanntid. 

Endre avsender adresse eller annen informasjon

For å endre avsender-adresse eller annen kontaktinformasjon kan du gå øverst til høyre og trykke på “Profil”.

Derifra kan du endre adresse og trykke oppdater: