Lei av å opprette ordre manuelt i regnskapssystemet?

Mange grossister og importører bruker unødvendig mye tid på manuelt arbeid i forbindelse med oppretting av ordre fra forhandlere og innkjøpere i regnskapssystemet. Manuell oppretting av ordre kan være kjedelig og repetitivt og de aller fleste vil helst ikke ha noe med det å gjøre.

Stadig vekk hører vi om bedrifter som tar i mot ordre i Excel, ordreskjemaer og har en hverdag som er lite tilrettelagt for å minimere manuelt arbeid. Før vi ser på løsningen, så er det viktig at du tenker gjennom hvor mye tid manuell punching av ordre faktisk tar og hvilke fordeler du kunne fått av å slippe dette arbeidet. Hvis vi ikke ser på hvor mye tid det tar i dag og hvilke ubrukte fordeler det kan gi, er det vanskelig å se verdien av å automatisere arbeidet.

Dette er det vi må kunne svare på: 

  1. Hvor mange ordre per uke tar jeg i mot?
  2. Hvor mye tid bruker jeg på å opprette disse ordrene?
  3. Hvilke gevinster vil jeg få ved å automatisere dette arbeidet?
  4. Hva kunne jeg brukt denne tiden på?

Er det mulig å automatisere punching av ordre?

Svaret er ja! Det settes for tiden opp digitale løsninger i rekordfart for at grossister og importører skal slippe og manuelt punche ordre i regnskapssystemet. Løsningen er en B2B nettbutikk(Bedrift til bedrift nettbutikk). Med en profesjonell B2B nettbutikk vil du kunne koble regnskapssystemet og nettbutikken sammen. Kunder og produkter som ligger i regnskapssystemet vil automatisk bli opprettet i nettbutikkens kontrollpanel. Når du er klar for å lansere nettbutikken din kan du invitere kunder via epost. Kun de som har bruker i nettbutikken vil få opp priser. Priser kan også tilpasses hver enkelt kunde.

Du får oversikt over hvilke kunder som oppretter bruker og hvem som skal ha tilgang til å se priser og gjøre bestillinger. Når en kunde har gjennomført en handel i nettbutikken vil ordren automatisk bli overført til regnskapssystemet. Ordren vil ligge som et ordre-utkast i regnskapssystemet og er klar til og faktureres. Ordren inneholder varelinjer, pris per enhet, antall og kundeinformasjon. Det betyr at det eneste du trenger å gjøre er å se over og sende faktura. 

Flere ønsker å bestille på nett

56% av innkjøpere sier at innen tre år vil de forvente at halvparten eller mer av sine bedriftskjøp foregår på nett. Grunnen til at flere ønsker å kjøpe på nett er å spare tid på repeterende ordre, kunne bestille når som helst på døgnet, enklere gjennomføre ordre gjennom både mobil og pc, mer brukervennlig eller fordi de ønsker å få bedre oversikt over produktene med både bilder, beskrivelser og bestilling på ett og samme sted.

For å starte med B2B nettbutikk kan du be oss om forespørsel på en gratis demo. En av våre selgere vil kontakte deg for å gå gjennom hvordan løsningen kan brukes av deres bedrift.

Lykke til med å automatisere punchingen! 🙂

Enkelt oppsett

Vi hjelper deg med å sette opp B2B nettbutikk gjennom Storeshop. Storeshops nettbutikkløsning er klar til og brukes og har funksjoner tilpasset grossister og importører. Book en demo med oss for å se en demonstrasjon av løsningen.

Prøv gratis demo