SEO
Ved å fokusere på SEO kan du oppnå økt synlighet i Google, noe som igjen øker sannsynligheten for å tiltrekke seg potensielle kjøpere og konvertere dem til kunder. Dessuten gir en god SEO-strategi bedre brukeropplevelse, noe som kan bygge sterkere tillit og kredibilitet.
Fordeler med App
-
Økt kundetilfredshet
-
Øk mersalg og/eller oppsalg
-
Økt tilgjengelighet
-
Tiltrekk nye kunder
Keywords
Keyword eller Keyphrase er søkeordet du vil at et produkt skal rangere høyest for. Når folk søker etter denne setningen eller ordet, vil du rangere høyere for dette. Det er viktig at Keyword/Keyphrase er relevant for produktet du selger. Det burde derfor være så tett relatert eller likt som produktet du selger.
SEO tittel
Hensikten med SEO-tittelen er å få folk til å klikke på den i søkeresultatene, komme til nettstedet ditt og lese og/eller kjøpe produktet ditt. Hvis tittelen din ikke er god nok, vil folk ignorere den og gå videre til andre resultater.
Google bruker CTR (Click Through Rate) når de bestemmer hvor relevant du er for et bestemt søkeord. Selv om du opprinnelig rangerer bra, men ingen klikker på resultatet ditt, kan rangeringene dine forverres over tid. Om mange trykker seg inn til nettbutikken vil rangeringen forbedres. Til og starte med vil du mest sannsynlig være plassert lavere i søkeresultatene. Hvis tittelen din får folk til å klikke på den, vil Google legge merke til det. Resultatet er at rangeringen din kan bli bedre over tid. Så på sikt har tittelen en direkte innflytelse på rangeringen din.
Meta beskrivelse (Meta description)
Med Meta Description kan du skrive en beskrivelse av produktet ditt. Hvis du er heldig, viser Google det under tittelen i søkeresultatene. Det gir deg en mulighet til å overbevise de som søker at produktet ditt vil tilby det brukerne leter etter.
I Googles søkeresultater kan det se sånn ut:
Priser
5990,-
99,- per måned