Hvordan bruke SEO

Ved å fokusere på SEO kan du oppnå økt synlighet i Google, noe som igjen øker sannsynligheten for å tiltrekke seg potensielle kjøpere og konvertere dem til kunder. Dessuten gir en god SEO-strategi bedre brukeropplevelse, noe som kan bygge sterkere tillit og kredibilitet.

Keywords

Keyword eller Keyphrase er søkeordet du vil at et produkt skal rangere høyest for. Når folk søker etter denne setningen eller ordet, vil du rangere høyere for dette. 

Det er viktig at Keyword/Keyphrase er relevant for produktet du selger. Det burde derfor være så tett relatert eller likt som produktet du selger.


SEO tittel

Hensikten med SEO-tittelen er å få folk til å klikke på den i søkeresultatene, komme til nettstedet ditt og lese og/eller kjøpe produktet ditt. Hvis tittelen din ikke er god nok, vil folk ignorere den og gå videre til andre resultater. 

Google bruker CTR (Click Through Rate) når de bestemmer hvor relevant du er for et bestemt søkeord. Selv om du opprinnelig rangerer bra, men ingen klikker på resultatet ditt, kan rangeringene dine forverres over tid. Om mange trykker seg inn til nettbutikken vil rangeringen forbedres. Til og starte med vil du mest sannsynlig være plassert lavere i søkeresultatene. Hvis tittelen din får folk til å klikke på den, vil Google legge merke til det. Resultatet er at rangeringen din kan bli bedre over tid. Så på sikt har tittelen en direkte innflytelse på rangeringen din.

Meta beskrivelse (Meta description)

Med Meta Description kan du skrive en beskrivelse av produktet ditt. Hvis du er heldig, viser Google det under tittelen i søkeresultatene. Det gir deg en mulighet til å overbevise de som søker at produktet ditt vil tilby det brukerne leter etter.

I Googles søkeresultater kan det se sånn ut:

Se alle apper

Egen innlogging

Skjul priser for de som ikke har tilgang til nettbutikken din. For å se priser må kunder logge seg inn med eget brukernavn og passord.

Bestill i kolli

Hurtigbestilling

La kunder bestille produkter i pakker rett fra produktlisten. Spar kunden for tidkrevende og større bestillinger.

 

Innkjøp på tvers av avdelinger

La større kunder logge inn fra en og samme bruker. Gjør det enkelt for kunder og bytte mellom innkjøpsavdelinger.

Kolli-/Pakkefunksjon

Selg produkter i kolli eller pakker og oppnå større ordre. Vis kolli og totalt antall produkter i handlekurv.

Avansert rabattstruktur

Gi rabatter til kundegrupper, enkelt kunder, kategorier, enkelt produkter i prosent eller fast pris.

Integrasjoner

Integrasjon mot: Visma Net, Visma Global, Visma Business, Visma eAccounting, 24SevenOffice, Trippletex, Fiken, PowerOffice Go, Unimicro, Logistra...

Varianter

Legg til flere varianter av et produkt. Legg til variant på størrelse, materiale, farge eller lignende. Passer for deg som selger klær, elektriske komponenter, byggematerialer, osv.

Produktfaner

Vis flere egenskaper og detaljer med produktfaner.

 

Avansert B2C løsning

Tilby privatpersoner å kjøpe fra nettsiden din. Selg både B2B og B2C fra samme løsning.

 

 

Betalingsløsninger

Enkel og rask checkout med Klarna for privatkunder og/eller bedriftskunder. 

 

Statistikk

Få innsikt om kunder og salg gjennom nettbutikken din. 

 

Markedsføring 

Få statistikk om kjøp og bygg opp målgrupper for retargeting eller look alike audiences.

 

 

Logistra

Transportadministrasjon på en fleksibel, rimelig og brukervennlig måte. 

Støtter: Bring, PostNord, helthjem, Schenker, DHL Express og over 400 andre transportører.

Google Cloud Hosting

Sikker og skalerbar hosting uansett sesong.

Pakkeprodukter

Pakkeprodukter er produkter som kan bestå av flere produkter. For en gavepakke til ansatte kan gavepakken bestå av så mange enkeltprodukter du ønsker.

Kundepoeng

Med kundepoeng kan du se hvilke kunder som er mest aktive i din nettbutikk. Dette gir deg full kontroll når du skal følge opp dine kunder. Kunder får en kundescore utifra hvor mye de handler.

 

Visma eAccounting

Med toveis integrasjon mellom Storeshop og Visma eAccounting kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

 

Visma Administration 

Med toveis integrasjon mellom Storeshop og Visma Administration  kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

Visma Business

Med toveis integrasjon mellom Storeshop og Visma Business kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

Visma.net

Med toveis integrasjon mellom Storeshop og Visma.net kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

24SevenOffice

Med toveis integrasjon mellom Storeshop og 24SevenOffice kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

Tripletex

Med toveis integrasjon mellom Storeshop og Tripletex kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

Fiken

Fiken


Med toveis integrasjon mellom Storeshop og Fiken kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

 

Unimicro økonomisystemer

 

Uni Micro


Med toveis integrasjon mellom Storeshop og Uni Micro kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

 

PowerOffice Go


Med toveis integrasjon mellom Storeshop og PowerOffice Go kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

 

Fortnox


Med toveis integrasjon mellom Storeshop og Fortnox kan du overføre ordre automatisk og få synkronisert priser og kunder hvert 15. minutt. 

Vi vil gjerne hjelpe deg

Ønsker du å starte en B2B-nettbutikk? Test ut vår demo. Legg igjen din informasjon, så kontakter vi deg så fort som mulig.